22/4/16

INVENTEM CONTES PER REGALAR-LOS EL DIA DEL LLIBRE

Com que aquesta setmana es celebra el dia del llibre, hem decidit inventar un conte per regalar-lo a les famílies.

Per ajudar-los a inventar aquest conte, vaig utilitzar les Cartes de contes, un conjunt de cartes sobre personatges, llocs, i objectes, que els xiquets/es escollien a la sort, sense saber realment que anaven a agafar, ja que les cartes es troben dins d'una caixeta, com podeu vore en les següents imatges:


A les imatges vos he posat les cartes (aquestes estan fetes amb imatges extretes de Google imatges) fora perquè veiéreu més o menys com són, però quan les trien els xiquets/es estan totes dins de les caixetes, cada una amb el seu grup.

Aleshores el que fem és que els xiquets/es trien dos cartes de personatges, 2 cartes de llocs i 4 cartes d'objectes, i a partir d'ahí, han de crear una història. Els deixem un poc de temps per a pensar, i després ja cada xiquet/a conta la seua història.

Aquesta activitat es pot fer simplement contant la història, sense necessitat d'anotar-ho a cap lloc, però com que en aquest cas anàvem a fer un conte per portar-lo a casa, sí que era necessari anotar-ho. Per tant, a mesura que anaven contant el conte, jo l'anotava en un paper en brut.

Després, ja el següent pas era escriure'l. Per fer-ho vam agafar 3 fulls de DIN A4: un de color (per fer la portada i la contraportada) i dos blancs (per escriure el contingut del conte). Els fulls els vaig doblegar per la mitat, els vaig grapar i posàrem un gomet damunt de les grapes.

A continuació, ja començàrem a escriure la història. Cal tindre en compte, que aquests contes no són un treball que es puguen fer en un dia, sinó que es necessita temps per fer-los. A més, si es vol fer que cada xiquet escriga el seu propi conte com en aquest cas, és necessari treballar-ho en grups reduïts. Una altra opció, seria crear un conte entre tota la classe, fer-lo entre tots i després fotocopiar-lo; però nosaltres en aquest cas (i com que som pocs a la classe) optàrem per fer un conte cada xiquet/a.

A l'hora d'escriure'l vaig anar ajudant-los: en 5 anys els anava dient les paraules si no ho recordaven i ells ho escrivien sols; en 4 anys feia èmfasi en les paraules i lletres; i en 3 anys tenien llibertat, tot i que anava també dient-los les paraules.

Ací podeu vore alguns exemples de parts del conte en diferents edats:

3 ANYS




4 ANYS




  5 ANYS


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario