29/4/16

FINAL DEL PROJECTE DELS DINOSAURES: PORTADA I MAPA CONCEPTUAL

Per acabar amb el Projecte dels dinosaures, volia publicar al blog la portada que férem en acabar el trimestre:


És una portada molt senzilla de fer, aquesta concretament està feta per un xiquet de 4 anys. El procés no té cap dificultat:
  1. Per un costat, jo mateix vaig traure la cartolina amb les lletres de "treballs segon trimestre". Està escrit amb el tipus de lletra "jurassic park" descarregada d'una de les webs amb diferents tipus de font (posant al Google "tipus de lletra jurassic park" apareix).
  2. Per un altre costat, també vaig extraure els dibuixos dels dinosaures en un full a banda, i ja els xiquets/es s'encarregaren de pintar-los i retallar-los (tret de les parts més complicades en les quals els vaig ajudar jo).
  3. A la cartolina que ja teníem amb les lletres escrites, li vam posar una base d'herba feta amb punta de color verd. Els xiquets/es s'encarregaren d'extraure's la seva pròpia punta, fent-ne als colors (ceres dures) que menys en tenien. La punta la guardàrem en uns recipients, i després ja simplement es tractava de pegar-la.
  4. Pel que respecta a les palmeres, els troncs els férem amb pals de metge que pintaren ells i que després pegàrem amb pegament. Les fulles les van fer amb plastilina verda, fent xicotets xurros que després pegàrem.
  5. Ja per últim, amb l'herba i les palmeres, sols quedava pegar els dinosaures que havien pintat i retallat abans.
Una vegada explicada la portada, m'agradaria posar en aquesta entrada també el mapa conceptual que engloba diverses de les qüestions que tractàrem al projecte:


El mapa conceptual el faig per a tots els projectes. En aquest cas és la part davantera d'aquest mapa conceptual, ja que no cabia tot en una part i haguérem d'escriure també per darrere. La informació l'escrivim una vegada ja l'hem buscada, i són ells els que s'encarreguen d'escriure-ho. En  5 anys vaig dient les paraules i ells les escriuen; en 4 anys vaig dient-les amb el so de cada lletra (no amb el nom); i en 3 anys, busque que escriguen paraules més senzilles i amb lletres que puguen tindre al seu nom.

Ja per acabar amb aquesta entrada, m'agradaria recomanar alguns llocs on poder fer excursions per vore coses de dinosaures amb xiquets/es d'infantil:
  • El parc Dino Park situat en Callosa d'en Sarrià, al costat de les Fonts de l'Algar.
  • El museu paleontològic d'Elx.
  • El parc Dinópolis a Teruel.

1 comentario: