Després d'haver estat un trimestre treballant el projecte dels dinosaures, en tornar de vacances, i com que el projecte dels dinosaures ja l'havíem resolt, arribava el moment de començar un nou projecte.
A diferència de l'anterior projecte en el qual el tema a elegir anava relacionat amb la disfressa de Carnestoltes (elegiren temàtica i disfressa al mateix temps), aquest era un tema únicament per treballar el projecte. En la primera elecció eixiren tres propostes: motos, furgonetes i animals de mar. Votàrem les propostes i fou elegit el tema de "les motos".
Com normalment quan comencem el projecte, creem també un racó d'aquest projecte, decidirem anar fent les lletres del "racó de les motos", així, quan enviaríem la nota a casa i començaren a portar coses ja tindríem el racó creat. Les lletres les pintàrem amb tempera de color negre, i després férem ratlles blanques simulant una carretera. Ací podeu vore alguna foto de les lletres del racó:
Després de triar la temàtica, també els vaig fer la pregunta que acostumem a fer, per saber que sabien de les motos. Les respostes foren variades, tot i que tots sabien que era una moto i n'havien vist diverses vegades. Ací vos ensenye les respostes que donaren ells (no pose el nom dels xiquets/es per temes de privacitat):
Les conclusions que vaig poder extraure d'aquestes respostes foren que:
- Sabien que hi havia motos reals i altres de joguet.
- Creien que les motos van sempre molt ràpid.
- Consideraven el casc com una part molt important de la moto.
- Coneixien algunes parts de la moto: rodes (tots), espill (pocs), forat per tirar fum (un xiquet, però no sabia el nom), lloc per a posar gasolina (una xiqueta i tampoc sabia el nom).
Amb aquestes respostes, ja vaig passar a la motivació de tots cap a la temàtica de les motos, ja que a pesar que els que havien elegit el tema estaven molt motivats, no era eixe el cas de tots els xiquets/es. Per motivar-los, vaig fer un circuit amb les motos de joguet que havíem estrenat aquest mateix any (el projecte el començàrem en tornar de Pasqua i les motos les havia portat el Pare Noel per a la classe el Nadal anterior; d'ahí també al seu interés per aquest tema).
A continuació, la següent qüestió que tractàrem fou la de "que volien saber de les motos". Les respostes també tornaren a ser prou variades:
Amb totes les respostes que em marcaren les coses per les quals tenien més interés, vaig crear un mapa conceptual que em permetera, per un costat, organitzar el projecte; i per l'altre servir de guia per al posterior mapa conceptual que creem amb tota la informació. Ací vos passe una foto del mateix:
Perdoneu per si el mapa està un poc tort; normalment el faig en paper (i en brut), però per ensenyar-lo ací l'he passat a l'ordinador perquè es poguera vore millor.
Amb les qüestions del mapa conceptual, ja em podia plantejar una sèrie d'objectius que els xiquets/es pogueren ser capaços d'aconseguir amb el projecte:
Ja per acabar amb aquest inici del projecte, ens quedava per fer la nota per enviar a casa, demanant ajuda a les famílies:
A continuació, la següent qüestió que tractàrem fou la de "que volien saber de les motos". Les respostes també tornaren a ser prou variades:
Amb totes les respostes que em marcaren les coses per les quals tenien més interés, vaig crear un mapa conceptual que em permetera, per un costat, organitzar el projecte; i per l'altre servir de guia per al posterior mapa conceptual que creem amb tota la informació. Ací vos passe una foto del mateix:
Perdoneu per si el mapa està un poc tort; normalment el faig en paper (i en brut), però per ensenyar-lo ací l'he passat a l'ordinador perquè es poguera vore millor.
Amb les qüestions del mapa conceptual, ja em podia plantejar una sèrie d'objectius que els xiquets/es pogueren ser capaços d'aconseguir amb el projecte:
- Conèixer que són les motos i diferenciar-les d'altres mitjans de transport.
- Reconèixer com són les motos, i alguns dels tipus de motos que hi ha.
- Iniciar-se en el coneixement del funcionament de les motos: van amb gasolina, es necessita la clau per arrancar...
- Descobrir les parts de la moto més importants per a utilitzar-la: manillar per girar, frens per parar, espills per vore darrere...
- Conèixer les normes fonamentals per anar en moto: tindre carnet, portar sempre casc i roba adequada...
Ja per acabar amb aquest inici del projecte, ens quedava per fer la nota per enviar a casa, demanant ajuda a les famílies:
No hay comentarios:
Publicar un comentario