Amb el tema clar, les preguntes fetes, el mapa conceptual arreglat per començar i el racó començat a muntar amb les lletres i les coses que havien portat de casa, podíem començar ja a investigar sobre el tema triat.
Com ja havia avançat al parlar de l'elecció del tema, els xiquets/es sabien prou coses de les motos, però no sabien la definició clara. Si els preguntava "què era una moto", la resposta òbvia d'ells era "una moto". És per això que buscàrem la definició correcta de la moto, fent ús del diccionari, l'enciclopèdia i d'algunes webs com la Viquipèdia. Al final, se'ns va quedar una resposta clara: les motos són un mitjà de transport de 2 rodes que va amb motor. Amb la informació clara, ho anotàrem al mapa conceptual; així com també vaig crear una pàgina per afegir-la al dossier del projecte (en aquestes pàgines que afegisc al dossier anote tota la informació que tractem perquè la puguen consultar sempre que vulguen en un futur, tant ells sols quan estiguen capacitats com amb l'ajuda dels seus pares.
A partir d'ahí començàrem a fer algunes activitats, primer per identificar les motos i vore si sabien clarament que eren les motos:
1. DIBUIX INICIAL DE LES MOTOS
En aquesta activitat es tractava de què dibuixaren una moto, sense cap explicació, simplement segons els pareixia a ells. Ací podeu vore alguns exemples dels dibuixos inicials que feren en diferents nivells:
3 ANYS
4 ANYS
5 ANYS
2. IDENTIFIQUEM MOTOS JUNT AMB ALTRES TRANSPORTS I OBJECTES
Es tracta de pintar únicament les motos. Realment en l'activitat els conflictes sols podien trobar-se en els altres transports, però tampoc es donaren. Per a 3 anys ho vaig simplificar llevant els altres transports. Ací podeu vore de nou els 3 nivells, primer 3 anys, després 4 anys i l'últim el de 5 anys:
3. TREBALLEM TAMBÉ ALTRES MITJANS DE TRANSPORTS:
MEMORI DELS TRANSPORTS
Es tracta d'un memori que vaig descarregar d'internet amb targetes de diferents mitjans de transport (algunes repetides), i amb les quals férem diferents jocs, un d'aquests fou el memori: en el qual estaven les targetes girades i ells havien de buscar les parelles. Per si vos interessa el memori, el vaig trobar a Google imatges tot complet. Vos passe la imatge del memori que vaig trobar per si algú vol fer-lo:
Per tindre el memori complet simplement cal imprimir les targetes dues vegades.
CLASSIFIQUEM ELS MITJANS DE TRANSPORT SEGONS DIVERSOS CRITERIS
Aprofitant les mateixes targetes del memori, férem diversos jocs de classificacions. Per fer el joc, sempre començava igual: repartia les mateixes targetes a tots, i després ja els demanava que em donaren alguns dels mitjans de transport que tenien seguint diverses ordres:
- Mitjans de transport de dos rodes.
- Mitjans de transport de quatre rodes.
- Mitjans de transport que vagen per l'aigua.
- Mitjans de transport que volen.
- etc
POSEM PINCES A LES TARGETES SEGONS EL NOMBRE DE RODES QUE TINGUEN ELS MITJANS DE TRANSPORT
Aquesta activitat la podeu vore explicada de forma àmplia ací . Es tracta de posar tantes pinces com rodes tinga cada mitjà de transport.
ESCRIPTURA ESPONTÀNIA DEL NOM DE DIVERSOS MITJANS DE TRANSPORT
Aquesta activitat la tinc, per un costat, amb làmines plastificades, sobre les quals poden escriure i esborrar totes les voltes que vulguen. Vos passe ací les imatges, d'algunes d'aquestes làmines per si les voleu utilitzar:
Amb elles es pot tant escriure de forma espontània, com també escriure nosaltres en la part de dalt en majúscula, per a què ho escriguen baix en minúscula (o al revés).
Dins de l'escriptura espontània, també realitzàrem una activitat per escrit:
Podeu vore també el resultat d'aquesta activitat en 3, 4 i 5 anys:
No hay comentarios:
Publicar un comentario