1/6/16

ACTIVITATS SOBRE COM SON LES MOTOS (I LES PARTS DE LA MOTO)

Continuant amb el projecte de les motos, el següent pas que ens venia després de la informació sobre "que són les motos", era intentar indagar més coses sobre com són aquestes, tot seguint el mapa conceptual que m'havia plantejat després que els xiquets/es plantejaren les diverses qüestions.
Així, igual com en la qüestió de "que són les motos", ens dedicàrem a buscar informació, i l'anotàrem al mapa conceptual (així com jo també la vaig anotar en un full per situar-lo al dossier i al racó de les motos per poder tindre sempre la informació disponible):


Aquests aspectes eren els fonamentals a conèixer sobre una moto, i amb ells ja férem les primeres ACTIVITATS:

1. ORDENEM LES MOTOS SEGONS LA SEVA MIDA
PROJECTE MOTOS

Com parlàrem de les diferents mides que poden tindre les motos, vam fer aquesta activitat en paper en la qual havien de pintar les motos, retallar-les i després ordenar-les de la més gran a la més petita. Aquesta activitat la vaig poder fer bé tant en 5 anys com també en 4 anys; no obstant això, per a 3 anys sí que fou necessària una adaptació:


Vaig reduir el nombre de motos, i a més també vaig situar uns requadres per a què les pegaren en aquests. En aquest cas, més que ordenar de gran a petit, es tractava de diferenciar entre gran i xicoteta.

Vos ensenye també un exemple de la resolució de les dos activitats, la primera feta per una xiqueta de 5 anys i la segona per un xiquet de 3:

2. ENS ENSENYEM A PUJAR A LES MOTOS I FEM UN CIRCUIT
Tal com havia dit a la primera entrada que vaig fer sobre el projecte de les motos, un dels motius pels quals elegiren aquest projecte fou per les motos de joguet que teníem al pati; i com que una de les qüestions que més els preocupaven era "com es pujava a les motos", vam fer l'explicació utilitzant les motos del pati mencionades. Així, primer els ho vaig explicar i després cada un ja va anar pujant de forma correcta a la moto, posteriorment van fer un circuit que havia preparat, i van acabar baixant també de forma correcta.
El circuit també ens va servir per a parlar d'algunes parts de la moto que també podíem vore en les motos de joguet com el manillar, les rodes, el seient...

3. ESCRIPTURA ESPONTÀNIA DE LES PARTS DE LA MOTO
PROJECTE LES MOTOS
Es tracta simplement d'escriure de forma espontània el nom de les diverses parts de la moto, tal com les havíem apreses. Ells foren els qui s'encarregaren d'anar pensant-les i escrivint-les; però quan sortí algun dubte jo els ho vaig explicar també. La vaig fer en els tres nivells, encara que els resultats foren molt diferents, ací podeu vore els exemples del resultat en 4 i 5 anys:

4. PINTEM LES PARTS DE LA MOTO SEGONS S'INDICA
PROJECTE LES MOTOS
Per treballar també d'una altra manera les parts de la moto, van pintar algunes d'aquestes en el dibuix d'una moto, pintant cada part d'un color diferent. D'aquesta manera podien saber que formava part de cada part. És una cosa que havíem treballat ja, tant de forma pràctica amb les motos del pati, com també de forma gràfica escrivint el nom d'algunes parts de la moto. Ací podeu vore el resultat que tingué, amb exemples de 3, 4 i 5 anys:


 

5. COMPTEM QUANTES MOTOS HI HA EN CADA CAMÍ

PROJECTE LES MOTOS

ACTIVITATS MOTOS INFANTIL

En aquesta activitat, sols es tracta de contar quantes motos hi ha en cada camí. Vos he exposat tres models diferents: la primera activitat és per a fer-se en 3 anys, donat que cada camí té menor quantitat de motos; la segona es pot fer en quatre i en 5 anys; i la tercera té una quantitat semblant a la segona, però amb la diferència que les motos estan per a pintar, i han de pintar el camí que més motos tinga. Ací podeu vore l'exemple d'aquesta tercera, feta tant en 3 (amb menor quantitat de motos i pintant tots els camins i no sols el camí que més motos té), com també en 4 i en 5 anys:



6. FEM TRAÇOS SEGUINT ELS CAMINS DE LES MOTOS 
ACTIVITATS MOTOS INFANTIL

PROJECTE MOTOS INFANTIL
Es tracta de repassar els traços que van des de les motos fins a les cotxeres, per practicar la motricitat fina. La primera fitxa que us he exposat és per treballar-la en 4 anys, i la segona per treballar-la en 3 anys. Vos passe també la realització d'aquesta activitat en 3, 4 i 5 anys, ordenat segons l'edat:



  

No hay comentarios:

Publicar un comentario