2/6/16

TARGETES DE VOCABULARI DELS TRANSPORTS PER TREBALLAR LA LECTOESCRIPTURA



Aquestes targetes que podeu vore en la foto de la part superior són diverses imatges que vaig descarregar d'Internet (Google imatges) amb la finalitat de treballar el vocabulari de dues formes: per un costat amb el nom complet dels diferents transports i per l'altre costat, component els noms amb lletres mòbils. Tot seguit vos ho explicaré un poc millor:

1. JUGUEM AMB LES TARGETES DE LES IMATGES I ELS NOMS D'AQUESTES

Per fer aquest joc tenim dos possibilitats: en la primera es tracta de llevar les targetes i deixar sols els noms per a què els xiquets/es intenten llegir les targetes i situen correctament els noms. Cal tindre en compte que no té per què tractar-se de llegir tota la paraula al complet, sinó que poden identificar-la a partir d'una o algunes lletres; també hi ha casos de xiquets/es que ja reconeixen i lligen les paraules al complet. Així en aquest cas el que els donem és, per un costat la cartolina amb els noms enganxats i per l'altre les targetes soltes:


En aquest cas concret no coincideixen totes les targetes amb el nom, però perquè són fotografies preses en moments diferents; però normalment, sempre use sis (o dotze) targetes d'imatges i les mateixes de noms; tret de casos en els quals els xiquets/es ja reconeguen perfectament les paraules, i en eixe cas podem posar alguna equivocada per a què ens ho facen saber. 
L'altra opció jugant amb aquestes targetes d'imatges i noms, és just a l'inrevés: deixant les imatges posades i els noms fora, cosa que, per l'experiència que he tingut amb els meus alumnes, sol ser més dificultosa, tot i que al final també ho acaben aconseguint.

Vos passe les targetes de les imatges per si les voleu, sols fa falta imprimir-les, retallar-les i plastificar-les:






2. COMPONEM ELS NOMS AMB LLETRES MÒBILS
En aquest cas, del que es tracta és d'utilitzar les mateixes targetes, però per a escriure els noms component-los lletra a lletra. El que es busca en aquesta primera opció és que el construïsquen lliurement; en este sentit, hi haurà qui per compondre la paraula "avio" que veiem a la part superior, ens pose "aio" o "ao", o la paraula completa, tot depenent de la fase de lectoescriptura en la qual es trobe. Podeu vore ací dos exemples més amb la paraula completa:


Per un altre costat, també podem treballar aquesta composició amb lletres mòbils de forma diferent, perquè se n'adonen de les lletres que componen cada paraula. En este sentit, en compte de donar-los la targeta amb la imatge, els donaríem el nom perquè el compongueren lletra a lletra:

He de dir, però, que jo sempre sóc més partidari de la composició espontània en la qual són ells els que construïxen la paraula a partir del que pensen.

Per si vos interessen aquestes lletres mòbils per compondre paraules, i per passar-les també de majúscula a minúscula, vos deixe uns exemples que sols cal retallar i plastificar:




No hay comentarios:

Publicar un comentario