7/6/16

PUZLES, LABERINTS I ALTRES ACTIVITATS PER TREBALLAR ELS DIFERENTS TIPUS DE MOTOS

Continuant amb el projecte de les motos, dins de la qüestió de "com són les motos", veiérem també els diferents tipus de motos que podem trobar. Per fer-ho buscàrem informació dels diferents tipus de motos, la qual la vaig anotar en fulls que vaig plastificar per al racó de les motos, així com en fulls que situàrem en el dossier. Ací teniu els fulls d'informació que creàrem:




Tot seguit vaig a exposar-vos ja les diverses ACTIVITATS que férem per treballar els tipus de motos:

1. REALITZEM PUZLES SOBRE DIFERENTS TIPUS DE MOTOS



Aquests 4 puzles que veieu els vaig fer a partir d'imatges que vaig trobar al Google imatges, i posteriorment vaig fer les formes del puzle utilitzant taules i línies, fent-ho fàcilment amb el Word. A partir d'ahí vaig imprimir les imatges, les vaig retallar, i plastificar (i retallar una vegada plastificades). Després les vaig situar sobre cartolines plastificades amb la seua forma correcta, per a què les pogueren desmuntar i muntar totes les vegades que volgueren.
A banda, també férem puzles en paper:


En aquests puzles en paper, en el primer cas es tracta de retallar el puzle de la escúter, ordenar-lo seguint els nombres, i posteriorment pintar la moto. En l'altre cas es pot pintar primer, i ja després retallar la moto de carretera i apegar-la en el lloc; com podeu vore, és la mateixa moto i la mateixa forma que tenim també plastificada.
Vos ensenye també uns exemples de la realització del puzle de la escúter en paper:



2. ESCRIVIM DE FORMA ESPONTÀNIA EL NOM DE LES MOTOS

En aquestes dos activitats, sols havien d'escriure el nom de les motos, de forma espontània, sense cap ajuda. 

3. ORDENEM MOTOS SEGONS EL SEU NÚMERO

Es tracta de retallar les motos de carreres i ordenar-les segons el seu número. Relacionat amb això també trobem la següent activitat:

4. TREBALLEM ELS CONCEPTES DE PRIMER I ÚLTIM
En aquest cas, hem de col·locar el nombre de cada moto segons la seva posició (com a l'anterior), però també pintar la moto que va primera i l'última, del color indicat per treballar també aquests conceptes sobre les posicions.
Per treballar les posicions, començàrem fent files en les quals ells mateixa anaven col·locant-se en la posició indicada. Posteriorment ho treballàrem amb les motos de joguet, i ja finalment de forma gràfica.
Podeu vore aci l'exemple de la realització de l'activitat en 4 anys:



5. TREBALLEM ELS LLOCS PELS QUALS ES PODEN MOURE LES MOTOS

En el primer cas es tracta de relacionar cada una de les motos amb el lloc pel qual es mouen normalment; i en el segon cas es tracta de buscar i pintar el lloc pel qual es poden desplaçar les motos d'aigua (posteriorment escriure de forma espontània de quin lloc es tracta). Ací podeu vore alguns exemples d'aquestes activitats, la primera feta en 4 i 5 anys; i la segona feta en 3, 4 i 5 anys:




6. LABERINTS AMB DIFERENTS TIPUS DE MOTOS


En els dos primers casos són laberints que vaig imprimir i plastificar per a què els pogueren realitzar tantes vegades com volgueren. En el segon cas es tracta d'un laberint que realitzaren ells en paper.

7. MONTEM UN CAMÍ AMB MOTOS


Es tracta d'una proposta de plàstica, que férem en dues vegades:

  • Per un costat realitzàrem la carretera. Per fer aquesta, vaig crear amb el word una espècie de carretera, situant xicotets rectangles enfilats enmig de la pàgina. Després aquests rectangles els pintaren ells amb cera blaneta blanca per a què mantingueren el color quan en el següent pas pintaren tota la pàgina amb tempera de color negre. Amb això es va quedar ja la carretera feta, i sols va faltar plastificar-la després.
  • Per l'altre costat els vaig donar diferents motos que pintaren com volgueren: amb ceres dures, amb ceres blanetes, amb llapisseres de colors... i que posteriorment vaig plastificar també.
Amb les dues coses fetes sols va fer falta elegir un lloc de la classe i situar-les allí, simulant una carretera amb diversos tipus de motos.    


No hay comentarios:

Publicar un comentario