Continuant amb el projecte de les motos, un altre dels aspectes que tractàrem a partir de les qüestions plantejades, fou el funcionament de les motos.
Una de les coses que més els preocupava, i sobre la qual més preguntes van fer, fou sobre "com s'arrancaven les motos". Els ho vaig explicar, i a banda ho vam buscar també per internet, trobant-ho, per un costat a través de vídeos en el youtube, i per l'altre costat, de forma explicada en la pàgina "wikihow", al final amb tota la informació vaig crear una pàgina perquè la col·locaren al dossier, així com per a plastificar-la i situar-la al racó de les motos:
A partir d'ahí realitzàrem també una activitat:
ACTIVITAT: ORDENEM ELS PASSOS PER ARRANCAR UNA MOTO
Són els mateixos passos que tenen en la fulla explicativa. En la pàgina estan desordenats, i el que han de fer és retallar-los i pegar-los de forma ordenada en l'altre full. Aquesta activitat es pot fer en 4 i 5 anys.
Deixant a banda l'activitat, a més de resoldre la qüestió sobre "com s'arrancaven les motos", també hi havia altres qüestions sobre el funcionament de les motos: com anaven tan ràpid, com arribaven tan lluny... Per això buscàrem algunes coses més sobre el seu funcionament, i igual com férem en l'aspecte de "com arrancar les motos", vaig recollir tota aquesta informació en un full:
A partir d'ahí, també poguérem realitzar activitats:
ACTIVITAT: PARTS DE LA MOTO QUE LA FAN FUNCIONAR
En aquest cas es tracta d'escriure algunes de les parts de la moto que siguen necessàries per al seu funcionament. A l'hora d'escriure-ho ho poden fer de dues maneres: o bé escrivint-ho directament de forma espontània; o bé intentant localitzar les paraules en la part superior i escrivint-les posteriorment.
ACTIVITAT: TREBALLEM ELS CONCEPTES DE PROP I LLUNY
Com que els interessava saber perquè les motos podien anar fins a tan "lluny", vaig decidir a treballar els conceptes de prop i lluny primer. Per treballar-ho, començàrem fent-ho de forma manipulativa, amb tapons, peces de fer collars, palletes i boletes de cotó. Amb això férem un joc de llançaments, per vore qui havia arribat més prop o més lluny:
En aquesta primera imatge que podeu vore, feren un llançament cada un de peces de collars (tirant-les fent impuls amb el dit), i després miràrem diversos aspectes: qui havia llançat la bola més lluny i més prop, quina bola estava més prop de la moto, etc. Aquests llançaments els repetirem de diverses formes: llançant tapons de la mateixa manera que s'havien llançat estes peces, llançant les peces amb la mà (amb la qual cosa tots arribaven molt lluny), o bufant boles de cotó amb palletes.
Després de jugar, també ho treballàrem amb una activitat gràfica relacionada amb les motos:
Consisteix en pintar d'un color (roig) la moto més pròxima, i d'un altre (verd) la més llunyana. Ací podeu vore un exemple resolt:
Per últim, i encara que no estiga directament relacionat amb el funcionament de les motos, també treballàrem un aspecte fonamental de les mateixes: la matrícula de les motos. Sobre la qual preguntaren una vegada iniciat el projecte, per saber "que volien dir eixos números i lletres que tenien les motos". Com sempre, buscàrem la informació, i vaig crear un full per al dossier i per al racó:
I també realitzàrem dues activitats:
ACTIVITAT: CREEM LA NOSTRA PRÒPIA MATRÍCULA
En la qual havien de crear una matrícula amb 4 nombres i 3 lletres elegides per elles i ells; utilitzant els que volgueren.
ACTIVITAT: REPASSEM ELS NOMBRES DE LES MATRÍCULES SEGONS EL COLOR INDICAT
Consisteix en repassar els nombres del color que s'indica a la part superior. La primera de les dos és més senzilla i es pot fer des dels 3 anys. La segona, és més complicada, ja que té tots els nombres fins al 9, i es pot fer a partir dels 5 anys.
No hay comentarios:
Publicar un comentario